اصول طراحی بنر

اصول طراحی بنر

۳- سعی کنید در اکثر اوقات از رنگ تخت استفاده نمایید

همیشه سعی شما بر این باشد که در اکثر طراحی های خود از رنگ تخت استفاده نمایید زیرا استفاده کردن از رنگ تخت باعث میشود حجم بنر بشدت کاهش پیدا کند و همچنین در پایان کار کیفیت خود را حفظ کرده و هیچ گونه افت کیفیتی نخواهید داشت برای جبران زیبایی بنر همانطور که در بالا ذکر شد میتوانید از ایکن بهره ببرید.

۲- از استفاده کردن طیف بیش از حد رنگ خود داری کنید 

درهنگام طراحی بنر سعی کنید تا حد امکان از گرادینت ها و طیف های رنگی زیاد استفاده نکنید زیرا همین گرادینت و طیف های رنگی باعث زیاد شدن حجم بنر میشود.

۱- بهره بردن از ایکن در طراحی بنر

سعی کنید در اکثر فریم ها از ایکن ها استفاده نمایید حتی اگر  طراحی بنر شما به ساده ترین حالت ممکن صورت پذیرفته باشد این ایکن ها زیبایی بنر شما را چند برابر خواهد کرد زیرا خود ایکن از طراحی زیبایی بر خوردار هست به همین دلیل استفاده از آن در طراحی بنر تاثیر بسزایی در زیبایی طرح خواهد داشت.

۶- برای ایجاد حجم کمتر میتوایند از سبک فلت استفاده نمایید 

سبک فلت علاوه بر زیبایی که دارد بیشتر بخاطر این معروف شده است که هم ایکن و هم بکگراند از رنگ تخت استفاده شده است به همین دلیل در بنر ها کمترین حجم را دارا هست اگر مشتری های شما از لحاظ حجم حساسیت به خرج میدهند این سبک بهترین گزینه هست.

۵- خلاقیت در طراحی بک گراند :

در بالا توصیه شد که از رنگ تخت استفاده نمایید همانطور که میدانید رنگ تخت جذابیت انچنانی ندارد برای جبران این کار گفتیم که از ایکن استفاده نمایید حال ترفند دیگری به شما یاد خواهیم داد که زیبایی بنر را دو چندان کنید سعی کنید در بالای بنر خود از طرح های منحنی و مخالف با رنگ بکگراند استفاده نمایید یا در پایین طرح از نیم دایره و یا اشکال دیگر استفاده نمایید البته این اشکال میتواند با تضاد رنگ از بکگراند باشند.استفاده کردن از این نوع ترفند باعث میشود از حالت رنگ تخت خارج شود و به طرحی جذاب تبدیل شوند.

۴- تا حد امکان از عکس ها در طراحی بنر استفاده نکنید

استفاده کردن از عکس ها در طراحی بنر باعث میشود حجم بنر شما بشدت افزایش پیدا کند و سعی کنید تا حد امکان از عکس در طراحی خود استفاده نکنید یا خیلی کم استفاده نمایید و همچنین باعث میشود که از لحاظ خلاقیت و افکت گذاری در بنر محدود شوید چون تمامی فضای بنر را آن عکس تسخیر نموده و به قول معروف در نهایت کار جالبی از آب در نمیاد.

نکاتی در طراحی بنرهای تبلیغاتی

طراحی بنر یکی از سخت ترین طراحی های گرافیکی محسوب می شود. زیرا شما مجبور هستید درخلاصه ترین فرم و گاهی کوچکترین فضا، به خلق اثر هنری برای یک مقصد تبلیغاتی، بپردازید. در زیر به نکاتی کوتاه و کوچکی در طراحی بنر اشاره کرده ایم، شاید شما را در خلق یک اثر گرافیکی تبلیغاتی یاری نماید.

  • اگر بنر شما برای وب سایت ها طراحی گشته اند ، باید آن را در وب سایت های مرتبط با گروه شغلی که ممکن است بازدیدکنندگان آن ، مشتریان شما نیز گردند، نمایش دهید. اگر بنر شما چاپی است و قرار از در جایی نصب یا نمایش داده شود، بهتر است مانند روش نمایش دیجیتالی ، جمعیت بازدیدکننده را هدف گیری نمایید ، یعنی در جای نمایش دهید که مشتری های شما بیشتر در آنجا رفت و آمد می کنند.
  • بنر ها معمولا ارزان طراحی و چاپ یا منتشر می شوند و یکی از ویژگیهای بنرها، ارزان بودن اما تاثیر گذاری فراوان داشتن در فعالیت تبلیغاتی شماست.
  • عناصر موجود در بنر شامل احتمالا لوگو یا آرم و نام شرکت یا کمپانی مربوطه می باشد. شعار تبلیغاتی یکی از برگ های برنده در طراحی بنر هاست و گاهی سرنوشت تبلیغات بنر را رقم می زند و سایر المانهای فرم و تصویر به کار رفته در بنر ها باید چشم فریب باشد.
  • در طراحی بنرهای چاپی و بعضا بنرهای دیجیتالی، از رنگ های تند و پررنگ استفاده می گردد و عنصر سادگی و روانی در انتقال پیام ، یکی از نکات منحصر بفرد ، در طراحی بنرها می باشد.
  • بنرها باید، توسط پیامی کوتاه و تاثیر گذار و حداکثر با دو یا سه المان اصلی، پیام خود را منتقل نمایند. پیام نوشتاری بنر شما نبایداز ۱۵ یا ۲۰ کلمه فراتر رود و اگر چنین باشد دیگر یک بنر تبلیغاتی نیست. این موضوع برای هردو بنرهای چاپی و دیجیتالی صدق می کند.
  • موضوع تبلیغات بنر، باید در همان لحظه اول نگاه، برای مخاطب قابل فهم باشد و تفاوت بنر با پوستر در همین جاست. زیرا شما در طراحی پوسترها، مجاز هستید که از عناصری استفاده نمایید که شاید چند ثانیه ذهن مخاطب را به خود جلب نماید و تحلیل موضوعی در ذهن خود کند تا به پیام و هدف پوستر پی ببرد و گاهی همین امر موجب برتریت یک پوستر تبلیغاتی به یک پوستر غیر تبلیغاتی می شود (که اصطلاحا به آن می گویند استفاده از تصاویر بی ربط اولیه)، اما در یک بنر تبلیغاتی موضوع و پیام هرچه سریعتر منتقل گردد، اثر گذاری و هدف از آن بیشتر بدست می آید.

نوشته های مرتبط

×

سلام

اگر سوالی دارید از ما بپرسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟